Türkçe

TÜRKÇE

   Okulumuzda , Türkçe dersindeki hedeflerimiz:

• Anadilini doğru ve etkili kullanan bireyler yetiştirmek,

• Dilimizi sevdirmek, anlama ve anlatma gücünü kazandırmak,

• Dinleme alışkanlığını geliştirmek,

• Yorum gücünü arttırmak,

• Sürekli ve düzenli okuma alışkanlığı kazandırmak,

• Düşünme becerilerini geliştirmektir.

   Bu hedeflerimize ulaşmak için Türkçe dersinde:

• Anlama ,sıralama, sınıflama, sorgulama, eleştirme, analiz-sentez yapma,

• Bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve yeniden yapılandırma,

• Kendini ifade etme, iletişim kurma, tartışma, ortak karar verme gibi çeşitli zihinsel becerilerin kazandırılmasını ilke edindik.

Bu genel kazanımları edinmiş bir öğrenci diğer derslerinde de başarılı olur. Anadili öğretimi, özellikle ilkokulda bütün derslerin temelini oluşturur. Öğrenci anadilinde yetkinliğe ulaştıkça düşünce yapısı, yorum gücü gelişir. Duygu ve beğeni inceliği kazanır. Ulusal ve evrensel kültür birikimini algılamaya başlar.

MEB tarafından yenilenen Türkçe öğretim programındaki en büyük yenilik 1. sınıf öğretim programında okuma-yazma öğretiminde ses temelli cümle öğretimine geçilmiş olmasıdır. Bu yöntemde okuma yazma öğretimine seslerle başlanmaktadır. Anlamlı bütün oluşturacak birkaç sesin öğretiminden sonra seslerden hecelere, hecelerden sözcüklere, sözcüklerden tümcelere ulaşılmaktadır.

 MEB'in öğrenci merkezli eğitim anlayışı ile birlikte Türkçe öğretim programında merak duyma, deneyerek öğrenme, araştırma ve uygulama yapma ağırlık kazanmıştır. Öğrencilerimiz, öğrenme sürecini kendileri yönetirken aktif öğrenme ortamında da etkin katılımcı rolündedirler.