TARİH

Lisemizdeki tarih dersinde hem milli tarihini hem de dünya tarihini iyi bilen, doğru yorumlayabilen, tarihe duyarlı ve tarih bilincine sahip bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz. Millî tarih ve kültürümüz konusunda bilinçli ve duyarlı, aynı zamanda dünyadaki farklı kültürlerle etkileşimde bulunabilen, entelektüel ve sosyal becerilere sahip bireyler olarak yetişmelerini amaçlıyoruz.

Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi dersinde kazandırılması hedeflenen tarihsel düşünme becerileri şunlardır:

• Kronolojik düşünme

• Tarihsel kavrama

• Tarihsel analiz ve yorum

• Tarihsel sorun analizi ve karar verme

• Tarihsel sorgulamaya dayalı araştırma

Lisede tarih dersinde;

• Türk tarihini ve Türk kültürünü oluşturan temel öge ve süreçleri öğrencilere kavratmayı ve onların kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk almalarını sağlamayı hedefliyoruz.

• Öğrencilerin geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurmaları, milli birlik ve beraberliğin önemini kavramaları sağlanır.

• Öğrencilerin tarih alanında araştırma yaparken tarih biliminin yöntem ve tekniklerini, tarih bilimine ait kavramları ve tarihçi becerilerini doğru kullanmaları hedeflenir.

• Öğrenciler, tarih boyunca kurulmuş uygarlıklar ve yaşayan milletler hakkında bilgi sahibi olurlar.

• Türk milletinin dünya kültür ve uygarlığının gelişmesindeki yeri ve insanlığa hizmetleri öğretilir.

• Öğrencilerimizde, kendilerini geçmiş nesillerle ve çağdaşlarıyla irtibatlandıran bir ortaklık duygusu uyandırılır.

• Öğrencilerin farklı dönem, mekân ve kişilere ait toplumlar arası siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik etkileşimi analiz ederek bu etkileşimin günümüze yansımaları hakkında çıkarımlarda bulunmaları sağlanır.

• Öğrenciler, kendi kültür değerlerine bağlı kalarak farklı kültürlerle etkileşimde bulunabilirler.

• Barış, hoşgörü, karşılıklı anlayış, demokrasi ve insan hakları gibi temel değerlerin önemi kavratılarak, bunların korunması ve geliştirilmesi konusunda bilinç uyandırılır.

• Kültür ve uygarlığın somut olan ya da olmayan mirası üzerinde tarihi araştırmalar yaptırılarak çalışkanlık, bilimsellik, sanatseverlik ve estetik değerlerin kazandırılması hedeflenir.