EĞİTİM BİRİMLERİMİZ Kipaş Eğitim Kurumları
K12
Kipaş Giriş Sınavı
LİSE
Eğitim - Öğretim Programımız MEB LGS ve Kipaş Giriş Sınavı (KGS) puanı ile öğrenci alan Kipaş Fen ve Anadolu Liselerinde; öğrenci merkezli, çağdaş yöntemleri kullanan, gelişmelere açık bir öğretim ortamı sağlamak en temel ilkemizdir. Bununla birlikte, öğrencilerimizden gelecek olan ve öğretim ortamını zenginleştirecek olan her türlü bilimsel ve yaratıcı çalışmaya açık olmak esastır. Amacımız, her öğrenciyi kendi potansiyelini en üst düzeyde kullanabilir hale getirmek, en yüksek seviyede akademik başarı elde etmesini, öğrencilerin güvenli ve düzenli bir ortamda sürekli gelişmesini sağlamaktır. Öğrencilerimize bir üst eğitim programına geçişlerinde gerekli olan akademik bilgi ve becerileri kazandırmanın yanında fiziksel, zihinsel ve duygusal becerilerine yanıt verebilen kapsamlı bir eğitim-öğretim programı uygulanmaktadır. Öğrencilerimizin yaşayan değerleri içselleştirmesine, duygu ve düşüncelerini özgürce ve demokratik haklar çerçevesinde ifade etmesine, ait olduğu kültürü tanıyıp farklı kültürleri de incelemesine olanak sağlanır. Öğrencilerimize, anadilini doğru ve güzel bir biçimde kullanma becerisi kazandırmanın yanı sıra, İngilizce de sosyal ve akademik yaşamlarında etkin olarak kullanılabilecek düzeyde öğretilir. İngilizce dersleriyle öğrencilerimize konuştuğu dilin dışında bir dili kullanarak iletişim kurma becerisini kazandırmak ve İngilizce'yi sevdirmek amaçlanmakta, ayrıca öğrencilerimizin İngilizce dilini öz güvenle kullanıp, çağdaş dünyaya uyum sağlayarak yetişmelerine yönelik programlar geliştirilmektedir. Sosyal, sanatla barışık, yaratıcı, öz güven sahibi bireyler yetiştirmeyi amaçlayan okulumuz, öğrencilerimizin sanatsal yeteneklerini ortaya çıkartacak, geliştirecek, resim, müzik, tiyatro gibi her türlü etkinliği desteklemektedir. Öğrencilerimizin yetenekleri/istekleri doğrultusunda sosyal ve kültürel aktivitelere (konferans, panel/söyleşi, gezi, yarışma vb.) katılımları sağlanarak onların daha mutlu, kendine güvenli bireyler olmalarında destek olunmaktadır. Bunların daha da pekiştirilmesi ve öğrencilerimizin öğrenimleri boyunca bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda okul içi ve okul dışı etkinliklerde bulunmalarını sağlamak amacıyla da "öğrenci kulüpleri" oluşturulmuş; her bir öğrencimizin de ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bu kulüplerde yer alması sağlanmıştır. Rehberlik Günümüzün modern eğitim anlayışı öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, ruhsal gelişimini de hedefler. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi; öğrencilerimizin bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal potansiyellerini, kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun düzeyde geliştirmelerine yardımcı olur. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Nedir? • Sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir. • Öğrencilerin sorunlarını kendi kendilerine çözebilmelerine ve doğruyu bulmalarına yardımcı olmaktır. • Objektif olarak olayları değerlendirmektir. • Öğrencilere açık ve dürüst davranarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı olmaktır. • Rehberlik karşılıklı anlayış, hoşgörü ve saygı ilkesine dayanır. Görüşmelerde gizlilik ilkesi esastır. Kipaş Fen ve Anadolu Liselerinde Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan tüm 9. sınıflar ve ara kayıtla gelen öğrencilerimize okulu, sistemi, etkinlikleri tanıtıcı, okula uyum sürecini hızlandırıcı bireysel ve grup çalışmaları yapılır. Alan Seçimi Danışmanlığı: Öğrencilerimizin kendilerine uygun ders ve meslek seçimleri yapabilmeleri için ilgi ve yeteneklerini belirlemelerine yardımcı olunur. Öğrencilerin meslekleri tanıması ve kendi yeteneklerini, ilgi alanlarını, başarılı olduğu alanları buna göre değerlendirmeleri sağlanır. Bu yöntemle öğrenci önce kendini keşfeder, sonra da kendi için en uygun alanı ve mesleği belirler. Bireysel görüşmeler: Bireysel görüşmelerin amacı öğrencileri daha yakından tanımak ve yaş seviyelerine göre öğrencilerde görülebilecek bilişsel, duygusal ve sosyal alanlardaki sorunları fark edebilmektir. Öğrenci ile bireysel görüşmelerin başlaması için öğrencideki ihtiyacın farkına varılması önemlidir. Bu farkındalık ise 3 yoldan oluşur. İlk olarak öğrenciler kendi ihtiyaçları doğrultusunda rehberlik birimine başvurabilir. İkinci olarak veliler ve/veya öğretmenler birime geri bildirimde bulunabilir. Son olarak da rehberlik biriminin öğrencilere uyguladığı test ve envanterlerin değerlendirilmesi yoluyla bu ihtiyaç tespit edilebilir. Grup Çalışmaları: İhtiyaç doğrultusunda aynı konuda sorun yaşayan öğrencileri bir araya getirebilmek ve onlara grup desteği sağlayabilmek amacıyla, sınırlı sayıda öğrencilerle gerçekleştirilmektedir. Veli Görüşmeleri: Veli ile yapılan görüşmeler velinin kendisinin ihtiyaç duyup rehberlik biriminden randevu alması veya rehberlik biriminin ihtiyacı fark edip veliden randevu alması yolu ile gerçekleşir. Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları: Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek için her ay sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir. Bültenler: Rehberlik bültenleri yıl içerisinde beliren istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci ve/veya veliyi bilgilendirmek amacıyla hazırlanır. Seminerler: Seminerler yıl içerisinde beliren istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci ve/veya veliyi bilgilendirmek amacıyla hazırlanır. Birimi ya da konu ile ilgili uzman kişiler tarafından gerçekleştirilir. Ergenlik Rehberliği: Ergenlik dönemi denince çoğumuzun aklına problemli bir çağ gelmektedir. Ergenlik döneminde fizyolojik ve biyolojik olarak yaşanan değişiklikler, anne baba tutumlarının yanlışlığı, beklentilerin yaşamla örtüşmemesi, arkadaşlık ilişkilerindeki çatışmalar ergenlik çağındaki gençleri bunalıma sürükleyebilir. Lise de yapılan rehberlik çalışmalarında öğrencilerin içinden geçtiği bu zor dönem göz önüne alınır. Rehberlik bölümü ergenlik döneminin sağlıklı bir şekilde atlatılması için ihtiyaç duyulan tüm çalışmaları yapar.. Üniversiteye Hazırlık Çalışmaları: Psikolojik danışmanlarımız üniversiteye giriş sınavlarına hazırlık sürecinde öğrenci ve velilerimize ihtiyaç duydukları tüm desteği vermektedir. Bu amaçla: • Yıl içerisinde öğrenci hedef belirleme görüşmeleri yapılır. • Öğrencilere test çözme teknikleri hakkında sunum yapılır. • Okul derslerindeki başarının önemi sürekli vurgulanır. Öğrencilerin akademik başarılarının ve motivasyonlarının artırılması için çeşitli etkinlikler düzenlenir. • Yıl boyunca yapılan deneme sonuçları değerlendirilir, ve eksiklerin giderilmesi için ek dersler planlanır. • Yıl boyunca yapılan deneme sınavları ile öğrencilerin zaman yönetimini öğrenmeleri, ve sınav kaygılarını dengede tutmaları sağlanır. • Mesleki eğilim belirleme amaçlı testler uygulanır. • Tanıtıcı panel ve seminerler düzenlenir. • Rehber öğretmenler tarafından sınav kaygısı yaşayan öğrencilerle, kaygıyla baş edebilmeleri için ihtiyaçlarına göre bireysel çalışmalar ve grup çalışmaları yapılır. • Öğrencilerin motivasyonlarını artırmak ve mesleki hedefleri konusunda daha çok bilgi edinmelerini sağlamak amacıyla, meslek/yüksek öğretim programları tanıtım çalışmaları yapılır ve üniversite gezileri düzenlenir. • Başvuru ve tercih danışmanlığı konularında destek verilir. Tüm süreçlerde desteklenen ve yardım gören son sınıf öğrencilerimize, sınav sonuçları açıklandıktan sonra, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi tarafından okulda bireysel tercih danışmanlığı yapılır. Eğitim Saatleri Kipaş Fen ve Anadolu Liselerinde eğitim-öğretim saat 08.50-16.20 arası yapılmaktadır. Öğrencilerimizin okula düzenli olarak devam etmeleri gerekmektedir. Devamsızlık halinde ise velinin okul yönetimine mazeret bildirmesi istenir. K12 (Öğrenci Bilgi Sistemi) Kipaş Eğitim Kurumlarında kullandığımız K12NET otomasyon programı; öğrencilerin devam-devamsızlık, ödev takip, yemek, sınıf içi - sınıf dışı etkinlik görselleri, sınav sonuçlarını vs. veliler ile paylaştığımız kesintisiz ve güçlü bir iletişim modülüdür. Beslenme Sadece öğle yemeğinden oluşan lise yemek programımızda menüler çocukların günlük ihtiyacı olan yağ, karbonhidrat, protein gibi tüm besin ögeleri göz önüne alınarak diyetisyenler tarafından özel olarak belirlenir. Öğrencilerimizin yaş gruplarına uygun miktarda, sağlıklı biçimde beslenmeleri sağlanır. Öğrencilerimize sağlıklı yemek yeme alışkanlığını kazandırmanın yanı sıra, öz bakım becerilerini ve estetik duygusunu geliştirmek de amaçlanır. Lisede öğle yemeği saat 11.45 itibariyle kademeli olarak sunulur. Lisede öğrencilerimiz yemekhanede yemeklerini self servis olarak alıp sınıflarına ayrılmış masalara otururlar. Lise öğrencilerine yemekhanede öğretmenleri eşlik eder. Öğrencilerimiz ellerini yıkar ve dersin öğretmeni kontrolünde sınıf liste sırasına göre yemekhaneye iner ve yemeklerini yerler. Lise öğretmenleri kendilerine ayrılmış masalarda öğünlerini yerler. Velilerimiz aylık yemek menüsüne web sitemizden ulaşabilirler. Sağlık Kipaş Eğitim Kurumlarında öğrencilerimizin sağlıkla ilgili sorunlarında ilk müdahalelerini yapabilecek hemşiremiz bulunmaktadır. Revirimiz, herhangi bir sağlık probleminde öğrencilerimizin şikâyetlerine cevap verebilecek donanımdadır. Sağlık ünitemiz; öğrencilerimizin sağlık durumlarının tespiti ve geliştirilmesi, çevre sağlığı, okul ortamından gelebilecek zararlara karşı önlem alınması, tedavi, acil müdahale, sevk ve yönlendirme alanlarında hizmet vermektedir. Öğrencilerimizin periyodik sağlık taramalarını gerçekleştirmektedir. Velilerimize, çalışanlarımıza, bilgilendirmeye ve tutum - davranış değişikliği kazandırmaya yönelik sağlık eğitimleri vermektedir. Çocuk Hastalıkları ve İlaç Kullanımı Öğrencilerimizde görülen sağlık sorunlarında ilk müdahale okulumuzda yapılmaktadır. Sağlık sorunu olan öğrencinin tedavisinde, aile tarafından bildirilen ve öğrencinin dosyasına işlenmiş, sağlıkla ilgili özel durumu göz önüne alınır. İlaç verilmesi gereken durumlarda veli ile iletişim kurularak öğrencinin kullanabileceği ilaç hakkında bilgi alınır. Velinin, çocuğun düzenli kullanması gereken ilaçları (alerji ilaçları vs.) okula önceden bildirmesi gerekmektedir. Güvenlik Kipaş Eğitim Kurumlarında okulun ve öğrencilerin güvenliği güvenlik personellerimiz tarafından karşılanmaktadır. • Okullarımızda tüm giriş ve çıkışlar personelimizce denetlenir. • Okullarımızın çevresi sıklıkla denetlenir. • Okul dışı sosyal etkinliklerde güvenli ortamın sağlanması amacı ile mutlaka personel görevlendirilir. • Öğrencilerimiz kayıt formunda belirtilen şahıslar haricinde kimseye teslim edilmez. • "Yetkili İzin Belgeleri" olmadan hiçbir öğrencimizin okul dışına çıkmasına izin verilmez. Servis Öğrencilerimizin okula ulaşımını Kahramanmaraş Servisçiler Odasına bağlı servisler sağlamaktadır. Öğrencilerimizin rahat ve güvenli bir yolculuk yapmaları okulumuzun en önemli kriterlerindendir. Servis araçlarımızın hepsinde çocukların güvenliği açısından hostes ve her öğrenci için emniyet kemeri bulunmaktadır. Ayrıca araçlar, ABS (kilitlenmeyi önleyici fren sistemi), EBD (elektronik fren güç dağılımı) özelliklerine sahiptir. Araçlarda görev yapan şoförler; MEB onaylı Autodrom Yol ve Sürüş Güvenliği Akademisi tarafından verilen, toplam altı saatlik Güvenli ve İleri Sürücülük Teknikleri Eğitimine tabi tutulmuşlardır.
EĞİTİM BİRİMLERİMİZ Anaokulu İlkokul Ortaokul Lise
Anasayfa Kurumsal Eğitim Birimleri İnsan Kaynakları Bize Ulaşın