EĞİTİM BİRİMLERİMİZ Kipaş Eğitim Kurumları
K12
Kipaş Giriş Sınavı
EĞİTİM BİRİMLERİMİZ Anaokulu İlkokul Ortaokul Lise
İLKOKUL
Eğitim - Öğretim Programımız Kipaş İlkokulu 1. sınıfımıza ‘’Metropolitan Okul Olgunluğu Testi’’, 2, 3 ve 4. sınıflarımıza rehberlik görüşmesi ile alınan öğrencilerimizi; öz değerlerine sahip, evrensel değerlerle barışık, çağın koşullarına uyum sağlayabilen, üretken, sevgi ve saygıyı içselleştirmiş, lider nitelikli bireyler olarak yetiştirmekteyiz. İlkokul çağı, öğrencinin her gelişim alanında hızla geliştiği, farklılaştığı bir dönemdir. Bu nedenle, öğrencilerimiz için planladığımız eğitim-öğretim sürecinde amacımız; onların gelişimlerine katkıda bulunmak ve en üst düzey performans sergileyebilecekleri ortamlar yaratmaktır. Eğitim-öğretim plan ve uygulamalarımızda öğretmen merkezli, ezbere dayalı, belirli kalıpların dışına çıkılamayan bir eğitim anlayışı yerine, deneyimleme ve yaparak-yaşayarak öğrenmeye dayanan, öğrencilerin bireysel gereksinim ve farklılıklarını dikkate alan, yaratıcılığı ön plana çıkartabilecekleri bir bakış açısı benimsenmiştir. Okulumuzdaki eğitim sisteminin temelini oluşturan bilim, sevgi ve hoşgörü ilkelerinin ışığında öğrencilerimize, demokratik ve çağdaş bir eğitim ortamı sağlanmaktadır. Bu ortamda öğrencilerimiz, bireysel öğrenme ve ekip çalışması becerilerini kazanmakta, kendilerine sağlanan sosyal olanaklarla da ilgi duydukları güzel sanatlar, spor vb. alanlarda yeteneklerini geliştirmeye teşvik edilmektedir. Öğrencilerimize anadilini doğru ve güzel bir biçimde kullanma becerisi kazandırmanın yanı sıra, İngilizce de sosyal ve akademik yaşamlarında etkin olarak kullanılabilecek şekilde öğretilir. İngilizce dersleriyle öğrencilerimize konuştuğu dilin dışında bir dili kullanarak iletişim kurma becerisini kazandırmak ve İngilizceyi sevdirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin İngilizce dilini öz güvenle kullanıp, çağdaş dünyaya uyum sağlayarak yetişmelerine yönelik programlar geliştirilmektedir. Sporun öğrencilerin zihinsel, ruhsal ve sosyal gelişimleri için önemli bir araç olarak değer kazandığı Kipaş İlkokulunda beden eğitimi ve sporla ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenir. Çocuklarımızın yetenekleri/istekleri doğrultusunda sosyal ve kültürel aktivitelere (konferans, panel/söyleşi, gezi, yarışma vb.) katılımları sağlanarak onların daha mutlu, kendine güvenli bireyler olmalarına destek olunmaktadır. Bunların daha da pekiştirilmesi ve öğrencilerimizin öğrenimleri boyunca bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif alanlarda okul içi ve okul dışı etkinliklerde bulunmalarını sağlamak amacıyla da "öğrenci kulüpleri" oluşturulmuş; her bir öğrencimizin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bu kulüplerde yer alması sağlanmıştır. Rehberlik Günümüzün modern eğitim anlayışı öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal, ruhsal gelişimini de hedefler. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi; öğrencilerimizin bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal potansiyellerini, kendi ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en uygun düzeyde geliştirmelerine yardımcı olur. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Nedir? • Sistematik ve profesyonel bir yardım sürecidir. • Öğrencilerin sorunlarını kendi kendilerine çözebilmelerine ve doğruyu bulmalarına yardımcı olmaktır. • Objektif olarak olayları değerlendirmektir. • Öğrencilere açık ve dürüst davranarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı olmaktır. • Rehberlik karşılıklı anlayış, hoşgörü ve saygı ilkesine dayanır. Görüşmelerde gizlilik ilkesi esastır. Kipaş İlkokulunda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Oryantasyon Çalışmaları: Okula başlayan tüm 1. sınıflar ve ara kayıtla gelen öğrencilerimize okulu, sistemi, etkinlikleri tanıtıcı, okula uyum sürecini hızlandırıcı bireysel ve grup çalışmaları yapılır. Bireysel Görüşmeler: Bireysel görüşmelerin amacı, öğrencileri daha yakından tanımak ve yaş seviyelerine göre öğrencilerde görülebilecek bilişsel, duygusal ve sosyal alanlardaki sorunları fark edebilmektir. Öğrenci ile bireysel görüşmelerin başlaması için öğrencideki ihtiyacın farkına varılması önemlidir. Bu farkındalık ise 3 yoldan oluşur. İlk olarak öğrenciler kendi ihtiyaçları doğrultusunda rehberlik birimine başvurabilir. İkinci olarak veliler ve/veya öğretmenler birime geri bildirimde bulunabilir. Son olarak da rehberlik biriminin öğrencilere uyguladığı test ve envanterlerin değerlendirilmesi yoluyla bu ihtiyaç tespit edilebilir. Grup Çalışmaları: İhtiyaç doğrultusunda aynı konuda sorun yaşayan öğrencileri bir araya getirmek ve onlara grup desteği sağlamak amacıyla, sınırlı sayıda öğrenci ile gerçekleştirilir. Veli Görüşmeleri: Veli ile yapılan görüşmeler velinin kendisinin ihtiyaç duyup rehberlik biriminden randevu alması veya rehberlik biriminin ihtiyacı fark edip veliden randevu alması yolu ile gerçekleşir. Sınıf İçi Rehberlik Uygulamaları: Dönem başında hedeflenen davranış ve sosyal becerilerin gelişimini sağlamak ve değerlendirmek için her ay sınıf içi rehberlik etkinlikleri gerçekleştirilir. Öğrenci Sunumları (Portfolyo): Öğrencilerimizin eğitsel ve yaratıcı okul çalışmalarını, öğrenme biçimlerini bilgilerini kullanma durumunun süreç içinde nasıl aşamalar kaydettiğini gösteren bir değerlendirme yöntemidir. Bültenler: Rehberlik bültenleri yıl içerisinde beliren istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci ve/veya veliyi bilgilendirmek amacıyla hazırlanır. Seminerler: Seminerler yıl içerisinde beliren istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenci ve/veya veliyi bilgilendirmek amacıyla hazırlanır. Rehberlik Birimi ya da konunun uzmanı olan kişiler tarafından gerçekleştirilir. Eğitim Saatleri Kipaş İlkokulunda eğitim-öğretim saat 08.50-16.20 arası yapılmaktadır. Çocuklarımızın okula düzenli olarak devam etmeleri gerekmektedir. Devamsızlık halinde ise velinin okul yönetimine mazeret bildirmesi istenir. K12 (Öğrenci Bilgi Sistemi) Kipaş Eğitim Kurumlarında kullandığımız K12NET otomasyon programı; öğrencilerin devam-devamsızlık, ödev takip, yemek, sınıf içi - sınıf dışı etkinlik görselleri, sınav sonuçlarını vs. veliler ile paylaştığımız kesintisiz ve güçlü bir iletişim modülüdür. Beslenme Sadece öğle yemeğinden oluşan ilkokul yemek programımızda menüler çocukların günlük ihtiyacı olan yağ, karbonhidrat, protein gibi tüm besin ögeleri göz önüne alınarak diyetisyenler tarafından özel olarak belirlenir. Öğrencilerimizin yaş gruplarına uygun miktarda, sağlıklı biçimde beslenmeleri sağlanır. Öğrencilerimize sağlıklı yemek yeme alışkanlığını kazandırmanın yanı sıra, öz bakım becerilerini ve estetik duygusunu geliştirmek de amaçlanır. İlkokulda öğle yemeği saat 11.55’te sunulur. İlkokul 1 ve 2. sınıfların yemekleri her sınıfın kendi masasına servis edilir. Öğrenciler sınıf öğretmenleri eşliğinde, sıra olarak belli bir düzen içerisinde yemekhaneye inerler ve yemekhanede kendilerine ayrılmış masalara otururlar. Sınıf öğretmenleri de öğrencilerle aynı masaya oturarak onların yeterli beslenmelerine ve sofra adabı kurallarına uymalarına özen gösterirler. 3 ve 4. sınıflar ise yemeklerini self servis olarak alıp sınıf öğretmenlerinin eşliğinde kendi masalarında oturarak yerler. Velilerimiz aylık yemek menüsüne web sitemizden ulaşabilirler. Sağlık Kipaş Eğitim Kurumlarında öğrencilerimizin sağlıkla ilgili sorunlarında ilk müdahalelerini yapabilecek hemşiremiz bulunmaktadır. Revirimiz, herhangi bir sağlık probleminde öğrencilerimizin şikâyetlerine cevap verebilecek donanımdadır. Sağlık ünitemiz; öğrencilerimizin sağlık durumlarının tespiti ve geliştirilmesi, çevre sağlığı, okul ortamından gelebilecek zararlara karşı önlem alınması, tedavi, acil müdahale, sevk ve yönlendirme alanlarında hizmet vermektedir. Öğrencilerimizin periyodik sağlık taramalarını gerçekleştirmektedir. Velilerimize, çalışanlarımıza, bilgilendirmeye ve tutum - davranış değişikliği kazandırmaya yönelik sağlık eğitimleri vermektedir. Çocuk Hastalıkları ve İlaç Kullanımı Öğrencilerimizde görülen sağlık sorunlarında ilk müdahale okulumuzda yapılmaktadır. Sağlık sorunu olan öğrencinin tedavisinde, aile tarafından bildirilen ve öğrencinin dosyasına işlenmiş, sağlıkla ilgili özel durumu göz önüne alınır. İlaç verilmesi gereken durumlarda veli ile iletişim kurularak öğrencinin kullanabileceği ilaç hakkında bilgi alınır. Velinin, çocuğun düzenli kullanması gereken ilaçları (alerji ilaçları vs.) okula önceden bildirmesi gerekmektedir. Güvenlik Kipaş Eğitim Kurumlarında okulun ve öğrencilerin güvenliği güvenlik personellerimiz tarafından karşılanmaktadır. • Okullarımızda tüm giriş ve çıkışlar personelimizce denetlenir. • Okullarımızın çevresi sıklıkla denetlenir. • Okul dışı sosyal etkinliklerde güvenli ortamın sağlanması amacı ile mutlaka personel görevlendirilir. • Öğrencilerimiz kayıt formunda belirtilen şahıslar haricinde kimseye teslim edilmez. • "Yetkili İzin Belgeleri" olmadan hiçbir öğrencimizin okul dışına çıkmasına izin verilmez. Servis Öğrencilerimizin okula ulaşımını Kahramanmaraş Servisçiler Odasına bağlı servisler sağlamaktadır. Öğrencilerimizin rahat ve güvenli bir yolculuk yapmaları okulumuzun en önemli kriterlerindendir. Servis araçlarımızın hepsinde çocukların güvenliği açısından hostes ve her öğrenci için emniyet kemeri bulunmaktadır. Ayrıca araçlar, ABS (kilitlenmeyi önleyici fren sistemi), EBD (elektronik fren güç dağılımı) özelliklerine sahiptir. Araçlarda görev yapan şoförler; MEB onaylı Autodrom Yol ve Sürüş Güvenliği Akademisi tarafından verilen, toplam altı saatlik Güvenli ve İleri Sürücülük Teknikleri Eğitimine tabi tutulmuşlardır.
Anasayfa Kurumsal Eğitim Birimleri İnsan Kaynakları Bize Ulaşın