EĞİTİM BİRİMLERİMİZ Kipaş Eğitim Kurumları
K12
Kipaş Giriş Sınavı
Learning another languages not only learning different words for the same things, but learning another way to think about things. Flora Lewis
KİPAŞ EĞİTİM KURUMLARI YABANCI DİLLER PROGRAMI
Öğrencilerimize gerek İngilizce gerekse ikinci yabancı dilde üst düzey yabancı dil becerileri kazandırırken, onları çok dilli bir dünyaya da hazırlamayı hedeflemekteyiz. Kipaş Eğitim Kurumlarında İngilizce Dil Eğitimi anaokulu üç yaştan başlayarak liseden mezun olana kadar devam etmektedir. Yabancı dil programının amacı; okuma, yazma, konuşma ve dinlediğini anlamadan oluşan ve öğrencilerin İngilizce dilinde etkin iletişimi sağlayan dört önemli beceriyi edindirmektir. Çözümsel ve eleştirsel düşünme becerilerini geliştirmek, öğrencileri yaşam boyu İngilizce okurları olmaları için cesaretlendirmek, yazılı ve sözlü sunumlarda yaratıcılığı geliştirmek, öğrencilere etkin dinlemeyi öğretmek, etkin araştırma becerilerine sahip olabilmeleri için öğrencilere yardımcı olmak, öğrendiklerini uygulayabilmeleri için öğrencilere fırsat tanımak, öğrencilere uzun süreli projelerde plan yapmayı ve organize olmayı öğretmek, iyi çalışma alışkanlıklarını desteklemek, işbirliği içerisinde çalışmayı öğrenmek, öğrencilere uygun üslubu kullanmalarını öğretmek, İngilizcenin ana dil olarak kullanıldığı diğer kültürleri de tanıtmaktır. Artık pek çok seviyede derslerimizin I-Tool’lara aktarılan kaynaklardan işlendiği okulumuzda öğrencilerimiz hem görsel olarak zengin bir öğrenme ortamında yetişiyorlar hem de muhtelif çalışmalarla pratik yaparak ve yaşayarak öğrenme imkanı bulmaktadırlar. İngilizce’nin yanı sıra, anaokulu 5 yaş hazırlık sınıfından başlayarak, lise kademesinde de Almanca ikinci yabancı dil programı da uygulanmaktadır. Eğitim öğretim yılı başında yapılan ‘Achievement Test’ sınavı ile öğrencilerin hazır bulunuşlukları tespit edilerek,desteklenmesi gereken öğrencilerin dil becerisini bir üst seviyeye çıkaracak özel olarak planlanmış kurs programıyla desteklenmektedir. Avrupa Birliği Ortak Dil Kriterleri çerçevesinde hazırlanmış yabancı dil kaynaklarımızla işlenen derslerimizde, dinleme, okuma, konuşma ve yazma olmak üzere dört temel dil becerisini kazandırmaya yönelik çalışmalar yürütülmekte, öğrencilerimizin güncel metotlarla günlük hayatta ve okul kampüsünde kullanma alışkanlığını edinmelerine özen gösterilmektedir. Dil Yeterliliğini Belgeleyen Uluslararası Geçerli Sertifikalar İngilizce dil yeterlilik seviyesini gösteren açık ve güvenilir bir değerlendirme sistemi olarak dünyada pek çok üniversite tarafından kabul gören ve Avrupa Dil Portfolyosu’nda sözü edilen Dil Pasaportu için başarılı olunması gereken ‘’Cambridge Young Learners Exams‘’ sınavlarında öğrencilerimiz kazandıkları sertifikalar ile aldıkları dil eğitiminin ne kadar üst seviyede olduğunu da belgelemektedirler. İngilizce Münazara Turnuvaları (DEBATES) İngilizce bölümünün her öğretim yılında ilköğretim ikinci kademe ve lisede düzenlediği münazaralar üç kişiden oluşan iki grup arasında gerçekleşir. Münazaralar tamamıyla öğrenci merkezli olup, öğrenciler arasından seçilen başkan münazarayı yönetmekle ve yine öğrencilerden oluşan bir jüri, daha önceden belirlenen kriterleri dikkate alarak kazananı belirlemekle görevlendirilir. Münazaralar sırasında her öğrenci daha önce belirlenen bir konu hakkında kendi görüşlerini savunur. Daha sonra her grup karşı gruba sorular yönelterek rakiplerini zorlamaya çalışır ve karşılıklı soru sorma sona erdikten sonra her gruptan bir temsilcinin yapacağı final konuşmasının ardından jüri oylamaya geçer ve böylece kazanan grup belirlenir. İngilizce yapılan bu münazaralarla, öğrencilerimizin önemli bir tez hakkında araştırma yapmaları, hedef dili akıcı bir şekilde kullanmaları ve öz güven gelişimlerine katkı sağlanması amaçlanmıştır. Münazara turnuvaları, kişilerin liderlik, etkili konuşma ve ikna kabiliyetlerini geliştirebileceği bir platform olup, öğrencilerin olayları her yönden algılamasını ve tüm olaylara küresel açıdan bakabilmesini sağlayan entelektüel bir ortam yaratmaktadır. İngilizce Öğrenci Sunumları İngilizce derslerinde, her öğrenci her dönem içinde öğrendiği kazanımlarla paralel birden fazla konuda bir Power Point sunum hazırlar. Bu sunular öğretici ve bilgi içeriklidir. Öğrenciler, bu sunumları yaparken dinleyiciyle göz temasına, vücut dilini iyi kullanmaya, cümlelerinin doğruluğuna, ses tonuna, akıcı konuşmaya ve zamanlamaya dikkat ederler. Bu sunular öğrencilerimize toplum içinde rahat, akıcı ve etkili konuşma kazandırmasının yanı sıra kendilerini iyi bir şekilde ifade etmelerini de sağlamaktadır. Öz güvenlerini geliştiren bu çalışmalar, ileride iş hayatlarında da sosyal açıdan kendilerine birçok artı kazandıracaktır. Quiz Shows İlkokuldan lise kademesine kadar kadar her yaş grubuna yönelik farklı ‘’Quiz Shows’’lar düzenlenir. Bu aktivitelerin amacı öğrencilerimizin genel kültürünü geliştirmek, grup içerisinde bilgi alışverişi yapmalarını sağlamak ayrıca sadece yarışmacıların değil izleyicilerin de rekabet duygusunu geliştirmektir. Yarışan gruplardaki öğrencilerin farklı sınıflardan katılımcı olması tanışmayan öğrenciler arasındaki iletişimi güçlendirmeye yöneliktir. Soruları çoktan seçmeli, soru-cevap, verilen harflerle sözcük oluşturma gibi farklı alt başlıklar kullanılarak hazırlanan bu yarışma bir yandan öğrencilerimizin bilgi birikimlerini sınarken diğer bir yandan da İngilizce okuduğunu anlama ve en kısa sürede cevaplama yeteneklerini geliştirmektedir. Drama Kulüpleri İngilizce Drama Kulüpleri akademik yıl boyunca farklı çalışmalar yapıyor ve sene sonunda çalışmalarını başarıyla sergiliyorlar. Öğrencilerimizin kendilerine güvenlerini artırmaları yönünde çok önemli bir adım atılmasını sağlayan bu tür çalışmalar öğrencilerin performans sonrasında yaptıkları işin önemini anlamalarına ve bu tarz çalışmalara yönelmelerine zemin sağlamaktadır. Çalışmalar sırasında öğrencilerimizle vücut dillerini, mimiklerini, ses tonlarını uygun şekilde kullanmalarına yönelik farklı drama aktiviteleri yapılmaktadır. Bu aktiviteler sayesinde öğrencilerimiz hangi kelimeyi nasıl vurgulamaları, nerede es verip nerede durmamaları gerektiğini öğrenerek kendilerini geliştirmektedirler. Öğrendikleri ve izledikleri drama teknikleri ile yeteneklerini geliştirip yıl sonunda başarılı bir drama örneği sunabilmektedirler. En önemlisi de bu çalışmalarla öğrencilerin kendilerine olan öz güvenlerinin artması ve takım çalışmasının ne demek olduğunu daha iyi benimsemeleridir. Takım çalışması, sorumluluk duygusu ve heyecanın doludizgin hissedildiği bu tür aktiviteler, her öğrencinin hayatında yaşaması gereken önemli anlardandır. Uluslararası Simulasyon Programları Model Birleşmiş Milletler (MUN – Model United Nations): Model Birleşmiş Milletler gerçek Birleşmiş Milletler ’in simülasyonudur. Öğrencilerimiz dünya gündemini meşgul eden konuları uyruğunu taşımadığı bir ülkeyi temsil ederek İngilizce tartışırlar ve çözüm önerilerinde bulunurlar. Tartışmalarda BM müzakere kuralları ve prosedürleri uygulanır. Konferansa katılan öğrenciler hem sosyal hem de akademik anlamda ilerleme kaydederler. Hem Türkiye’de hem de Avrupa ülkelerinde düzenlenen konferanslarda öğrenciler farklı milletlerden arkadaş edinerek kendi ülkelerini hem sosyal yaşamda hem akademik anlamda karşılaştırma fırsatı bulurlar. Bu da öğrencilerin ufkunu geliştirmesine yardımcı olur. Öğrenciler konferanstan sonra hem kendi güvenleri artarak hem de değişik bir tecrübe yaşamanın verdiği mutlulukla diğer konferanslara katılmayı dört gözle bekliyorlar. Avrupa Gençlik Parlamentosu (EYP – European Youth Parliament) 1987 yılında kurulan Avrupa Gençlik Parlamento’su Birleşmiş Milletler ‘in Avrupa ayağıdır. Organizasyonun amacı Avrupa’daki gençlerin dünyanın geleceğini şekillendirmek ile ilgili gündemi yakalamalarını sağlamalarıdır. 16 ve 22 yaş grubu gençlerin katıldığı bu organizasyon ulusların farklılıklarına saygı duyarak beraber çalışmayı sağlamaktadır. Gençler hiçbir politik görüş belirtmeden özgürce kendi fikirlerini söyleyerek bu organizasyona katkıda bulunurlar.
KİPaş Öğrencİlerİ Yurt dışı Yaz Okulu Fırsatları İle Yabancı Dİl Eğİtİmİnİ Güçlendİrİyor Yabancı dil eğitimi, sadece sınıf ortamında değil, kültürel ve sosyal deneyimlerle de desteklendiğinde tam anlamıyla gelişir. Bu anlayışla, öğrencilerimize dil becerilerini daha ileriye taşımaları için farklı yurt dışı yaz okulu seçenekleri sunuyoruz. Dünyanın çeşitli bölgelerindeki saygın dil okulları ile iş birliği yaparak, öğrencilerimize hem dil pratiği yapabilecekleri hem de yeni kültürler tanıyabilecekleri bir yaz programı sunuyoruz. Bu programlar, öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirmelerine, kendilerine güven kazanmalarına ve uluslararası bir perspektif edinmelerine olanak tanır. Her yaş ve dil seviyesine uygun olarak planlanmış bu yaz okulları, öğrencilerimizin eğitim yolculuklarına değerli bir katkı sağlamaktadır. Bu yaz, öğrencilerimiz İngiltere’de University of East London’daki Docklands kampüsünde iki haftalık harika bir yaz okulu deneyimi yaşadılar. İngilizce dil becerilerini geliştirirken aynı zamanda farklı kültürlerle kaynaşma ve uluslararası bir eğitim ortamında bulunma fırsatı yakaladılar. Akademik derslerin yanı sıra, Londra’nın tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfettiler. Öğrencilerimizin bu unutulmaz deneyimlerini ve yaşadıkları anlar dil ediniminin şüphesiz ki en önemli parçalarından birisi oldu.
EĞİTİM BİRİMLERİMİZ Anaokulu İlkokul Ortaokul Lise
Anasayfa Kurumsal Eğitim Birimleri İnsan Kaynakları Bize Ulaşın